Returret & reklamation
Reklamation
Reklamation skal foretages inden for rimelig tid fra det tidspunkt, hvor manglen blev opdaget eller burde være blevet opdaget. Reklamation inden for to (2) måneder anses for at have fundet sted inden for rimelig tid. Hvis manglen opstår senere end seks (6) måneder efter modtagelse af varen, påligger det dig (forbrugeren) at bevise, at der var fejl på varen på købstidspunktet. Reklamation kan ikke finde sted senere end tre år efter modtagelse af varen. Reklamationsretten gælder ikke, hvis fejlen skyldes slid, forkert brug eller udefrakommende påvirkning (f.eks. lynnedslag). I tilfælde af sådanne mangler er du ansvarlig for omkostningerne ved eventuel reparation.
For at benytte ovenfor nævnte ret, bedes du kontakte kundeservice på tlf. +4610 - 436 09 72 eller e-mail agriashop@tpl.postnord.com ved at sende os en utvetydig erklæring herom. Hvis der skulle være mangler ved en vare, bedes du derfor hente en reklamationsblanket og kontakte os for at få en returseddel. Returseddelen sikrer dig, at du omkostningsfrit kan tilbagelevere varen. For at vi skal kunne håndtere klagen på den mest effektive og fair måde, beder vi dig være omhyggelig med at udfylde reklamationsblanketten så detaljeret som muligt. Ved ikke godkendt reklamation tilbagesendes varen med fakturering for forsendelse. Ved reklamation skal varen være rengjort eller vasket, sådan at den fremstår i bedst mulig stand.
Hvis du vil klage over dit køb på Agria Shop, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.naevneneshus.dk. Alternativt kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal via www.ec.europa.eu/odr.
Returret
For artikler, der ikke er anvendt eller specielt bestilt, gælder en fortrydelsesret inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Modtagne varer er, når du har modtaget leveringen fra indsamlingsstedet eller modtaget leveringen. Varen skal derefter være i sin originale stand og i eventuel originalemballage.
Hente returformular og vedhæft den til returforsendelsen. Du arrangerer og betaler selv køb af returfragt på dit lokale indsamlingsstedet.
Returen skal sendes inden for 14 dage efter modtagelse af varen.
Kontakt:
AgriaShop
c/o PostNord TPL
Norra Stigamovägen 4
556 50 Jönköping
SVERIGE
Telefon: +46 10 436 09 72
E-post: agriashop@tpl.postnord.com